Hoofdmenu

MenuClose

Leerlingen Scheepvaartmuseum in helikopter

woensdag 17 september 2014

De leerlingen die een bezoek hebben gebracht aan Het Scheepvaartmuseum zijn zaterdag 13 september de lucht in gegaan met een helikopter om het museum, de stad Amsterdam en de Amsterdamse haven van boven te bekijken.

Hoofdprijs voor beste filmpje

De jongeren hadden in de tentoonstelling ‘Haven 24/7’ een promotiefilmpje gemaakt over het werken in de haven. Een jury waar ook Havenbedrijf Amsterdam in vertegenwoordigd is, beoordeelde het filmpje als beste van het schooljaar 2013-2014, met een helikoptervlucht als hoofdprijs.

Track the Talent

De leerlingen zijn via  Track the Talent, een stichting die de kloof wil dichten tussen laaggeschoolde jongeren en het bedrijfsleven, naar Het Scheepvaartmuseum gekomen. Het museum is blij dat het educatieve programma HavenPromotieteam zo goed aanslaat bij met name VMBO leerlingen en daagt scholen uit dit schooljaar een nog betere film te maken.

Bekijk de filmpjes op youtube 

Het winnende filmpje is te zien op www.youtube.com/HavenPromotieteam. Hier zijn ook de andere ruim 450 filmpjes te zien die in de afgelopen drie jaar in Het Scheepvaartmuseum door VMBO-leerlingen zijn gemaakt.

Media